top of page

Terms & conditions webshop

Definities

  1. Loes ten Den: Loes ten Den, gevestigd te Utrecht onder KvK nr. 89619005.

  2. Klant: degene met wie Loes ten Den een overeenkomst is aangegaan.

  3. Partijen: Loes ten Den en klant samen.

  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

 

Artikel 1 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Loes ten Den.

  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

 

Artikel 2 - Prijzen

  1. Alle prijzen die Loes ten Den hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

  2. Alle prijzen die Loes ten Den hanteert voor zijn producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Loes ten Den te allen tijde wijzigen.

  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Loes ten Den niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

  4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

 

Artikel 3 - Betalingen en betalingstermijn​​​

  1. Loes ten Den behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

  2. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Loes ten Den zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

 

Artikel 4 - Recht van reclame

  1. Zodra de klant in verzuim is, is Loes ten Den gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.

  2. Loes ten Den roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.

  3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Loes ten Den, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.

  4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

 

Artikel 5 - Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat het product niet is gebruikt.

  2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling

  3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via loes.tenden@gmail.com.

  4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Loes ten Den, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

 

Artikel 6 - Vergoeding van bezorgkosten

  1. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan Loes ten Den heeft geretourneerd, dan zal Loes ten Den eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig en volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.

  2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Loes ten Den voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

 

Artikel 7 - Vergoeding retourkosten

 

Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument.


Artikel 8 - Opschortingsrecht

 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

Artikel 9 - Retentierecht

  1. Loes ten Den kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Loes ten Den heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

  2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan Loes ten Den.

  3. Loes ten Den is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

 

Artikel 10 - Verrekening

 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Loes ten Den te verrekenen met een vordering op Loes ten Den.

 

Artikel 11 - Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

  2. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.

  3. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Loes ten Den het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.

  4. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Loes ten Den kan tegenwerpen.

 

Artikel 12 - Levertijd

  1. De door Loes ten Den opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

  2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging heeft gekregen van Loes ten Den.

  3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Loes ten Den niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

 

Artikel 13 - Feitelijke levering

 

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

 

 

Artikel 14 - Transportkosten

 

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

 

 

Artikel 15 - Verpakking en verzending

  1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Loes ten Den niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

  2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Loes ten Den, bij gebreke waarvan Loes ten Den niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

 

Artikel 16 - Bewaring

  1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.

  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

 

Artikel 17 - Garantie

  1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.

  2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.

  3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

 

Artikel 18 - Ruilen

  1. Het ruilen van gekochte artikelen is alleen mogelijk indien aan de volgende voorwaarden is voldaan:

  • ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop. Neem hierover contact op door te mailen naar: loes.tenden@gmail.com.

  • het product is nog niet gebruikt

  • De kosten voor het retourneren zijn voor de consument.

 

 

Artikel 19 - Vrijwaring

 

De klant vrijwaart Loes ten Den tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Loes ten Den geleverde producten en/of diensten.

 

 

Artikel 20 - Klachten

  1. De klant dient een door Loes ten Den geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Loes ten Den daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

  3. Consumenten dienen Loes ten Den uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.

  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Loes ten Den in staat is hierop adequaat te reageren.

  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Loes ten Den gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

 

Artikel 21 - Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Loes ten Den.

  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Loes ten Den ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

 

Artikel 22 - Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

 

Als Loes ten Den een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Loes ten Den verschuldigd zijn.

 

 

Artikel 23 - Aansprakelijkheid Loes ten Den

  1. Loes ten Den is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Indien Loes ten Den aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

  3. Loes ten Den is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

  4. Indien Loes ten Den aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

 

Artikel 24 - Vervaltermijn

 

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Loes ten Den vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

 

Artikel 25 - Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Loes ten Den toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Loes ten Den niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Loes ten Den in verzuim is.

  3. Loes ten Den heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Loes ten Den kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

 

Artikel 26 - Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Loes ten Den in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Loes ten Den kan worden toegerekend in een van de wil van Loes ten Den onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk­heid niet van Loes ten Den kan worden verlangd.

  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer­virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Loes ten Den 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Loes ten Den er weer aan kan voldoen.

  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

  5. Loes ten Den is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

 

Artikel 27 - Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

  2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.

 

Artikel 28 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. Loes ten Den is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Loes ten Den zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.

  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

 

Artikel 29 - Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Loes ten Den.

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

 

Artikel 30 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Loes ten Den bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

 

Artikel 31 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Loes ten Den is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.


Opgesteld op 21 maart 2023.

bottom of page